Recensionens detaljer

 
Glenfarclas 25
Whisky
Poäng 
 
89

Whisky

Tastenote titel
Vardagslyx
Beskrivning / Sammanfattning
D: Apelsin och vaniljstark i sin inledning och går mot det sötare hållet. Kanderade mandlar, kanel och plommon fortsätter. En trevlig nos med med en hel del djup.

S: Först ganska söt sedan drar den iväg med apelsin och nu mera plommon och en viss sherry ton. Vaniljen kommer efter ett tag. I bakgrunden även en del ek som lurar och efter ett tag något torr. Kanske något svag och lite slät i sin presentation men utan att för den sakens skull var dålig. Den levererar ändå fullt ut.

I slutet får den ändå mer än godkänt och levererar balanserat och stabilt. Den skiljer sig från andra mer sherrytunga versioner i basutbudet från Glenfarclas och här är det definitivt de före detta bourbon faten som får lite mer att säga till om.

En riktigt trevlig vardagslyx kan man kalla denna utan att skämmas :-)
Var denna recensionen till någon hjälp? 

Kommentarer

2 Resultat - Visar 1 - 2  
 
Ordna 
 
Stefan PN Skrivet av Stefan PN
mars 15, 2015
Nu blir jag nyfiken på Glenfarclas då jag fortfarande inte smakat någon ännu. Jag har en oöppnad 17 åring stående i skåpet och jag blir sugen på att öppna den efter att ha läst dina smaknoter.
Som svar på tidigare kommentar

Putte Skrivet av Putte
mars 16, 2015
Farclas har många bra flarror i sitt basutbud och den Kanske allra bästa är 15 åringen. Även 21 är fantastiskt bra för pengen. Bara att knäppa upp 17 åringen nu då :)
2 Resultat - Visar 1 - 2  
 
 
ornament

Online Whisky People!

Gå med nu, det är gratis!

Om TasteNote.se

TasteNote är en mötesplats för whisky-intresserade. Här kan du träffa nya vänner, läsa om whiskynyheter, hitta olika whisky-evenemang och mässor, läsa de senaste från dryckesindustrin och sist men inte minst skriva och ta del av tastenotes.

Vårt mål och ambition är att erbjuda alla whiskyentusiaster runt om i Norden en plats att samlas kring och dela erfarenheter.

Bli medlem nu!

info@tastenote.se