Recensionens detaljer

Poäng 
 
80
Näsa 
 
22
Smak 
 
20
Avslut 
 
20
Balans 
 
18

Whisky

Tastenote titel
Laphroaig, ja vad skall jag säga :) Mitt absolut favorit destilleri, om man tittar i mitt whiskyskåp så syns det ganska tydligt.
Fast det är klart att jag har ju hittat mycket annat som har blivit favoriter dom sista åren, nog om det nu kör vi :)
Doft
En klassisk laffe doft är det första jag tänker på,rök, torv, en stor portion av citrus, en liten svag hint av aska tittar fram
Smak
Här kommer en rökig torrhet, en lite söt citrussmak, även honung
Avslut
Även här kommer torrheten fram, tycker nog att torrheten tar över lite väl mycket, såklart finns den klassiska laffe röken här.
Torrheten ligger kvar väldigt länge i munnen
Beskrivning / Sammanfattning
Jag är inte imponerad av den här Laphroaigen, visst det är en bra whisky men det känns som det fattas något.
I min mun är det nog att balansen inte riktigt finns i whiskyn hela vägen

Gillar du Laphroaig så kommer du såklart gilla den här också men jag hade hoppats lite mer från den här nya 15 åringen
Var denna recensionen till någon hjälp? 

Kommentarer

 
 
Ordna 
 
 
 
 
ornament

Online Whisky People!

Gå med nu, det är gratis!

Om TasteNote.se

TasteNote är en mötesplats för whisky-intresserade. Här kan du träffa nya vänner, läsa om whiskynyheter, hitta olika whisky-evenemang och mässor, läsa de senaste från dryckesindustrin och sist men inte minst skriva och ta del av tastenotes.

Vårt mål och ambition är att erbjuda alla whiskyentusiaster runt om i Norden en plats att samlas kring och dela erfarenheter.

Bli medlem nu!

info@tastenote.se