Recensionens detaljer

 
Longmorn 16
Whisky
Poäng 
 
88

Whisky

Tastenote titel
Ja då var det dags för min allra första recension eller som heter här tastenote.
Jag har länge funderat på att skriva men inte riktigt känt mig redo men nu så ska jag göra ett försök.
Beskrivning / Sammanfattning
Longmorn är en whisky som jag alltid gillat och jag har tömt några stycken 16 åringar. Jag gillar den söta doften av vanilj och apelsin. Det är en riktigt härlig doft måste jag säga. Tycker mig även känna doften av choklad och nötter som i schweizernöt.

Smaken är ganska kraftig och pepprig men jag tycket trots att den är 48% att det inte blir för mycket. Tycker att apelsin och finns med i smaken samt att det även finns en bittermandel. Det här är en smak som verkligen gillas av mig. Smakerna sitter kvar i munnen länge och man vill bara ha mer. riktigt gott om ni frågar mig.

Det här med poäng är ju väldigt svårt men jag har i alla fall försökt tänka hur den är i förhållande till det bästa och sämsta jag provat.

Var denna recensionen till någon hjälp? 

Kommentarer

 
 
Ordna 
 
 
 
 
ornament

Online Whisky People!

Gå med nu, det är gratis!

Om TasteNote.se

TasteNote är en mötesplats för whisky-intresserade. Här kan du träffa nya vänner, läsa om whiskynyheter, hitta olika whisky-evenemang och mässor, läsa de senaste från dryckesindustrin och sist men inte minst skriva och ta del av tastenotes.

Vårt mål och ambition är att erbjuda alla whiskyentusiaster runt om i Norden en plats att samlas kring och dela erfarenheter.

Bli medlem nu!

info@tastenote.se