Recensionens detaljer

 
Bunnahabhain 12
Whisky
Poäng 
 
86

Whisky

Tastenote titel
En riktigt bra 12åring! Det som lockade mest när jag köpte den var att den inte var kylfiltrerad och färgad och den låg på några procent över 40 vilket jag oftast tycker är åt det bättre hållet.
Beskrivning / Sammanfattning
Doft: Den känns väldigt spritig när jag först häller upp den men efter en stund i glaset tycker jag det kommer fram många härliga dofter speciellt för att vara en 12 åring. Frukt, läder, och lite sherry toner finns där. Även körsbär, apelsinskal och något åt det sötare hållet vanilj eller honung. Det finns också en lätt doft av torvrök i bakgrunden.

Smak: Mycket från doften håller i sig i smaken i början men efter en kort stund blir det en kryddig stark explosion om man jämför med den fruktiga och lena doften, peppar eller något åt det hållet.

Avslut: Ett lite kort avslut på den. Kryddigt och en lite torr känsla i munnen men när det kryddiga lagt sig kommer en lite svag smak av söt frukt tillbaka med lite svag torvrök.


Jag tycker det var en riktigt bra whisky med bra doft och smak för att vara en 12åring. Jag blir otroligt sugen att prova 18 åringen som jag kan tänka mig en riktig höjdare med tanke på den här.
Var denna recensionen till någon hjälp? 

Kommentarer

1 Resultat - Visar 1 - 1  
 
Ordna 
 
Magnus Hillman Skrivet av Magnus Hillman
september 27, 2015
Snyggt Tony! 18-åringen är faktiskt ännu bättre så du lär inte bli besviken på den godbiten. Ser fram emot att se dina intryck av den lite längre fram då.
1 Resultat - Visar 1 - 1  
 
 
ornament

Online Whisky People!

Gå med nu, det är gratis!

Om TasteNote.se

TasteNote är en mötesplats för whisky-intresserade. Här kan du träffa nya vänner, läsa om whiskynyheter, hitta olika whisky-evenemang och mässor, läsa de senaste från dryckesindustrin och sist men inte minst skriva och ta del av tastenotes.

Vårt mål och ambition är att erbjuda alla whiskyentusiaster runt om i Norden en plats att samlas kring och dela erfarenheter.

Bli medlem nu!

info@tastenote.se